erwininafrika.reismee.nl

op reis naar de afgelegen gebieden

Hallo vrienden en familie

allereerst excusee voor de late reacties... maar internet en bereik is in de gebieden van de afgelopen 1.5week een luxe! internet is er niet of erg traag, ik heb dit verhaal 3x getypt. en heb maar een paar minuten. geen fotos dus. alles gaat super! wat korte hoogtepunten

Na hermanus waar we veel walvissen hebben gezien zijn we richting het zuidelijkste puntje van het continent afrika gegaan. niet echt een heel bijzondere plek, daarna naar montagu, een klein berg dorpje. viaeenberg en rotsachtige droge route 62naar outshoorn, wat spectaculaire bergpassen gereden, ow die arme hiyundaiiii atos.. outshoorn veel struisvogels en grotten bezocht. daarna via knysna naar stormsriver een mini dorp in een nationaal park. een mooie wandeling gemaakt door de jungle aan de kust

daarna een overnachting in een game reserve geboekt en veel wilde dieren gezien waaronder leeuwen 20m van onze lodge op het natonaal park, super!!!! the big 7 is bijna compleet.

na de nationale parken ri hogsbag gereden. in dit bergdorpje heeft JRR Tolkien gewoond, de schrijver van oa de lord of the rings. hier hebben ze mooie views bergen en oerbos. en idd je hebt niet veel fantasie nodig om te denken dat je in de set van lotr loopt. wat een mooie omgeving en bossen, oude verwilderde bomen, lianen, stroompjes, schitterend.

daarna andisiwe opgepikt in King williams town. waarna we een paar nachten in haar geboortedorp in de easterncape hebben doorgebracht, zonder stroom, zonder toilet, met regenwater! ik heb kippen en ganzen geslacht, koeien gemolken en op het land gewerkt. wat een oorspronkelijk en puur bestaan. heftig maar mooi om te zien. en weer een andere leefomgeving en cultuur in dit land.

nu in coffee bay, dicht bij dat geboorte dorp waar een chille backpackers is aan het strand, morgen naar bulangula voor een paar dagen om in eco xhosa dorp te verblijven en de omgeving te verkennen. later meer, nogmaals wat korter en sneller dan jullie gewend zijn, maar moet ook wat over houden om real life te vertellen! chek de route op de kaart voor meer info.

CU NEXT TIME!

MARC

He maat!

klinkt vol avontuur!

heel veel plezier verder kerel ik spreek je snel over de telefoon.

gr je broer